Unde poate duce tehnologia daca nu este asistata corect de catre oameni :)

Echipajul unui avion Airbus A330 apartinand Air Asia a introdus gresit coordonatele pentru un zbor din Sydney (Australia) pana in Kuala Lampur (Malaezia). In loc sa ajunga la destinatia de peste 6.600 KM, a aterizat in Melbourne (tot in Australia) la doar 722 KM distanta. Sistemele montate in cockpitul avionului au alertat eroarea insa echipajul a ignorat-o complet. air_asia_2 In loc sa introduca in sistem longitudinea Est 151° 9.8’ sau 15109.8, a introdus incorect 15° 19.8’ sau 01519.8. Acest lucru a dus la o eroare de pozitie mai mare de 11.000KM care a afectat in mod negativ sistemele de navigatie ale aeronavei si a unor sisteme de alarma. Raportul realizat ulterior acestui incident a mentionat ca echipajul a avut "o serie de oportunitati sa identifice si sa corecteze eroarea" dar nu a observat pana cand erau deja in aer iar avionul urmarea deja traseul in directia gresita. Imediat dupa introducerea coordonatelor gresite, pe ecranul capitanului au aparut cateva flash-uri care au fost observate atat de capitan cat si de copilot insa nu le-au luat in seamana pentru ca "au fost prea rapid afisate pentru a le interpreta". Pe langa aceste flash-uri, alte trei semnale sonore au alertat echipajul care, intrucat nu au fost insotite de un mesaj pe calculator au fost de asemenea ignorate. Un al 5-lea semn ca ceva nu este in regula a fost anuntul venit din bord cu "Terrain !, Terrain !". Acest lucru nu a mai fost ignorat intrucat alerta pilotii ca urmeaza sa loveasca ceva. Cum calea de rulare de pe aeroportul Sydey era libera  au considerat alerta ca fiind una "undesirable" si au apasat ON. In cele din urma, cand autopilotul s-a conectat la altitudinea de 410 picioare, avionul a inceput sa urmeze o alta ruta decat cea obisnuita, inclinand avionul spre partea stanga catre o alta pista. Atat capitanul cat si copilotul au incercat sa rezolve sistemul si sa rectifice problema ducand in cele din urma la degradarea echipamentului de navigatie. Cum vremea in Sydey se deterioase, nu au putut reveni pe aeroport si au fost directionati catre Melborne unde au rezolvat problemele cu sistemul de navigatie, putand apoi sa plece catre Kuala Lampur. Sursa: theguardian.com

=43

Ti-a placut stirea ?