Mesajele ascunse din spatele brandurilor

De cele mai multe ori, siglele (logo) companiilor faimoase nu au doar un design frumos ci au in spate mesaje concrete pe care designer-ii au incercat sa le puna intr-o forma cat mai stilizata. Mai jos gasiti o lista cu o parte din aceste sigle faimoase:   Hyundai Cei mai multi sunt tentati sa creada ca sigla companiei Sud Coreene reprezinta prima litera din denumirea Hyundai. In realitate insa, litera H simbolizeaza doi oameni, respectiv un client si un vanzator dandu-si mana. hyundai Adidas Aceasta denumire este deja asociata oricarui pantof sportiv, indiferent ca este produse de Adidas,  Nike sau orice alt producator din lume. Denumirea insa vine de la fondatorul acestei companii, Adolf Dassler. Sigla a suferit pe parcursul anilor diverse modificari insa niciodata nu au renuntat la cele 3 linii. In configuratia curenta, aceste linii pozitionate intr-un unghi inclinat, simbolizeaza un munte care, metaforic vorbind, reprezinta provocarile pe care fiecare sportiv trebuie sa le infrunte. adidas Apple Rob Yanov, designer-ul care a venit cu ideea faimosului logo, a explicat la un moment dat cum l-a proiectat: “Am cumparat o sacosa de mere, le-am pus intr-un castron si am petrecut foarte mult timp dintr-o saptamana desenandu-le, incercand sa schitez ceva cat mai simplu. Luand o muscatura (in egleza = bite), ca parte a experimentului, printr-o coincidenta, am realizat ca “bite” suna exact la fel ca termenul folosit in industria IT ‘byte‘ “. apple   Vaio Desi faimosul brand de laptop-uri de la Sony a murit in urma cu aprox  3-4 ani, in spatele acestei sigle se ascundeau urmatoarele: primele doua litere din VAIO simbolizau modul de reprezentare grafica a curentului alternativ (analog) in timp ce ultimele doua litere reprezentau cifra 1 si 0 specifice semnalului digital / binar utilizat in industria IT. vaio   Amazon La prima vedere, Amazon pare ca nu reprezinta nimic altceva decat denumirea companiei insa designer-ul a incercat sa sugereze filosofia companiei care pune clientul pe primul loc si varietatea mare de produse. Astfel, sageata portocalie este similara cu un zambet, aratand ca Amazon vrea ca toti clientii sa fie multumiti iar legatura pe care o face aceasta intre litera A si Z sugereza ca Amazon vinde orice produs pe care ti-l poti imagina (de la A la Z). amazon   Toyota Cei mai multi oameni compara sigla producatorului japonez de automobile Toyota cu imaginea unui cowboy purtand o palarie specifica acestora. In realitate reprezinta imaginea stilizata a unui unui ac de cusut prin care este trecut un fir de ata. Acesta este indiciul care sugereaza ca in trecut compania era producatoare de masini de tesut. De asemenea, logo poate reprezenta oricare din literele denumirii Toyota. toyota   Continental Continental, faimosul producator de anvelope are un logo in care primele doua litere sugereaza roata unui automobil. continental Formula 1 Daca priviti atent intre litera F si liniile rosii, veti putea vedea cifra “1”. Liniile rosii sunt o reprezentare grafica a vitezei masinilor din Formula 1. f1 Pinterest Sigla celebrului site de pe Internet, Pintrest, prin care utilizatorii colecteaza imagini pe care le “agata” wall-ul contului lor, are mascat un bold cu gamalie sub forma primei litere . Pinterest Beats Beats, producatorul de echipamente audio din SUA, foloseste o sigla in care litera “B” seamna mai de graba cu o pereche de casti purtata pe cap de un utilizator (capul este sugerat de cercul rosu). Beats   BMW Desi BMW a produs motoare si pentru avioane iar multi au fost indusi in eroare crezand ca zona centrala reprezinta elicia unui avion care se invarte, in realitate, aceasta zona simbolizeaza steagul regiunii bavareze din Germania, loc in care se gaseste sediul central al companiei. BMW Evernote Elefantii sunt cunoscuti pentru memoria lor foarte buna ce include si abilitatea de a-si reaminti atat chipurile cat si evenimentele. Acesta este motivul ptr care Evernote, aplicatia de luat notite, foloseste animalul ca parte a siglei sale. De aseemenea, urechea elefantului, usor plecata spre interior, indica modul in care oamenii indoiesc coltul unei foi dintr-o carte atunci cand vor sa gasesca cat mai usor pagina pana la care au citit. Evernote Sursa: Brightside.me

=67

Ti-a placut stirea ?